søndag, september 17, 2006

Søndag i New York City


Etter 2 uker i Amerika var det på tide med en skikkelig turist runde i New York. Så i dag fikk jeg tråkket litt gatelangt omkring i byen. -Det vil si en liten del av byen-New York er virkelig et STORT eple. Rett utenfor kirka var gata avstengt for biler og det var gatemarked. Der var det pruting og de solgte de jukse Prada vesker, stygge perlesmykker, sokker & underbukser... -var nesten som å være på sydenmarked i Spania igjen!

Et par gater lenger borte var det skikkelig meksikansk opptog, de feiret frigjøringsdagen sin med brask og bram. Ikke mange bunader der i går'n!

Fikk også omsider med meg en titt på Empire State building, og Flatiron bygningen, -det rare, smale huset som er med i diverse tv-serier og filmer. Crysler bygningen var også i samme nabolaget. Innimellom alle bygningene har de også klart å få skvisa inn noen små parker. Og på søndager er de fulle av folk og dyr, dvs hunder. Tror antall hunder per innbygger her til og med er høyere enn på costa del sol.

Selv om det var søndag var det masse folk, biler, roping, tuting -og byliv ellers.
Byen sover iallefall ikke på søndager!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Æ å har løst t å kåm på besøk te sovesofan! Å æ kan ta me mi ega slettetang, fer den kan brukes når som helst. Men først (i mårra) ska æ heim, bryllup te Monica å Jørgen. de va forrestn veldi stili me gule taxia på grått bilde! No ska æ sykkel heim fra jobb før de bli glatt på vein, d e meldt snø!hejdå

kari sa...

Eg har og lyst te å komme på besøk. Sammen med Åshild.... Her i Stavanger har eg det bra, det beste e at det e sommertemperaturer ennå. Og det like og eg, vett du.
Du, eg syns du må skifte bilde av deg sjøl. Det va liksom litt uklart det som du har nå.