søndag, mars 08, 2009

Rapport fra ikea




Jeg har vært på utflukt til ikea! Når man tar båt til ikea i stedet for kjøretøy på hjul er det en utflukt. Det var god stemning på båten, vi nøt utsikten, vår været og den friske vinden var vel frisk, -jeg ble nesten litt forblåst..

4 rare ting på ikea denne gangen:

-de har begynt å selge shampo, fotskrubb og såpe der! Det var jo rart...
-det er flere kalorier i kjøttbolle-middagen enn i den frityrstekte kyllingen med pommfri!

-de solgte pepperkaker og gløgg! Og det så ikke engang ut til å være på tilbud, med det understreker kanskje at ikea-folkene mener kundene i usa er dumme nok til å kjøpe pepperkaker i mars?? Til full pris!

-og det rareste av alt:

Noen holdt på å gjøre klart til barneselskap i restauranten!!
Og det er da ikke snakk om ikea-bursdag ala mcdonalds bursdag med ronalder og donalder og sånn.
3 damer (som ikke var svenske engang!) hadde tatt med seg papirduk, engangskopper og fat, cupcakes og det var mange rosa goodiebager. Jeg kunne egentlig ikke se et eneste ikea-innslag...men de skulle vel sikkert spise kjøttboller som alle oss andre??!
Som den gode detektiv jeg er måtte jeg jo ta bilde for å ha bevis. Varene i markedshallen lokka litt for mye til at jeg kunne sitte og observere hele selskapet...
Skulle gjerne sett invitasjonene til selskapet også, kanskje det var noe sånnt som:
"Du er invitert til å komme og feire bursdagen min i restauranten på Ikea. Kom til bordet med rosa duk ved siden av det store bjørke bildet" eller
"Håper du kan komme i bursdagen min! Det blir på Ikea, med mindre de ikke har plass der eller de som jobber der sier det ikke er lov å feire bursdag der"
Jeg beundrer iallefall frimodigheten deres!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Moralen er, ta alltid med kamera...

Kikka sa...

hehe... fantastisk!!!
Jeg liker måten du skriver det på :-)