onsdag, oktober 08, 2008

Rapport fra egotrip

Da er det på tide med en liten rapport fra dag 1 på egotrippen min til Panama City... -egotrip som i bare min tur!


Det var litt dårlig vær på formiddagen, så da ble det tur til et av kjøpesentrene Panama gjerne vil at turistene skal besøke... -Og jeg må si meg veldig enig -skikkelig bra utvalg av butikker -jeg hadde feks ikke venta å finne Helly Hansen butikk der.

Komisk med Sjøfartsdirektoratet-skjorte i Panama.

Været tok seg heldigvis opp og jeg dro til Casco Viejo, den eldste bydelen i Panama (og deler av den nye James Bond filmen er derfra, forresten)

Der starta jeg med en tur til Kanal museet, så nå er jeg forberedt på å se på kanalen i morgen...

Mange av husene der var pyntet med rosa sløyfe, brystkreft kampanjen har kommet til Panama også.
Den gamle bydelen i Panama lignet veldig på Havana -men standarden på ting er mye bedre.... For ikke å snakke om maten!!


Var mange fine bygg der!


















Casco Viejo ligger like ved vannet, og rett utenfor fastlandet ligger båtene som venter på å få komme inn i Panama kanalen. Jeg telte 28 båter, men det ligger nok flere lenger opp mot kanalen.

Like bortenfor hadde fuglene seg en liten dukkert i en fontene. I bakgrunnen er finansområdet i Panama, mange høye skyskrapere. Nesten litt Manhattan-aktig.

Og her bor President Martin. Tror det må være det minste President palasset jeg har sett, og det var heller ikke noe problem å gå bort til det.

Fikk jo støtta det lokale næringslivet litt også, dette er den mest komiske tingen jeg kjøpte til den pene sum av 2 dollar. Det er et mini-skorpion-i-plastikk-smykke, visstnok ekte som bare det! De hadde med flue, brun marihøne, bille og andre fine insekt også. Er litt usikker på når det er den rette anledning til å bruke det nye smykket da......

(tar gjerne imot forslag!)

Ingen kommentarer: