mandag, februar 23, 2009

Fridag

I blant spør turister i NY med stor entusiasme "hva gjør du på fritida du som bor her i New York?? Du gjør sikkert mye spennende og opplever masse!!".. Og så blir de alltid litt skuffa når jeg sier at jeg vel egentlig ikke gjør så veldig mye spesielt, jeg er ikke Broadwayshow eller museum hver helg og ikke er jeg kjent i hele byen heller; hverdager er hverdager også når man bor i en spennede by.

I dag har det vært en helt vanlig mandags fridag i The Big Apple og dette har jeg gjort i dag:
Egentlig skulle jeg innom 2 stikke butikker på Upper East Side, men den ene var nedlagt og den andre var stengt -det er tydeligvis dårlige tider også på strikkefronten! Så i stedet ble det spasertur (i naturalista-skoene) med kaffepause og et par stopp...
Første stopp: Papyrus!
Papyrus er en farlig butikk med mange fristelser... Jeg er veldig svak for sånne butikker altså, blir svakere og svakere...
Jeg fikk så lyst til å kjøpe en haug med kort og brevpapir, -men jeg vet jo at jeg ikke kommer til å skrive et eneste brev så jeg motsto fristelsen. (Men skulle det komme brev i posten skal jeg løpe på Papyrus og kjøpe brevark og svare... ta det som en oppfordring den som vil!!)
Men jeg kjøpte kort da, dette med puddelen med rosa diamantsmykke var litt morsomt...

Og aporopos puddel; gikk forbi dyrebutikk med søte hvalper til 20% rabatt.. Jeg er i mot både hunder som utstilles i vindu og dyr på tilbud, men det stikker ikke dypere enn at jeg måtte inn og ta en titt.. De er jo så søte da, tenk så koslig å ha en liten hund! Eller en katt!!!
Etterpå tok jeg en snarvei og gikk gjennom Bloomingdales. Der hadde de et rosa flygel til pynt og alle parfyme-sprayerne var skikkelig på hugget!

Og litt inspirert av Slumdog Millionaire som vant så mange veldfortjente Oscar'er, ble det indisk til middag -underholdt av Dagsrevyen på webtv. God mat og godt selskap!


Og nå skal jeg strikke videre på tøflene jeg akkurat har begynt på, det blir strikking og Hawaii Oslo på dvd.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin NYC-fridag! Jeg likte det rosa flygelet, forresten. ;-)

meg sa...

Det må være litt morsomt å male et flygel!